یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۷:۰۹

مرکز پردازش زائدات نفتی در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: بندر شهید رجایی دارای یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی دریایی در سطح کشور است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه و اقدامات مقابله با آلودگی نفتی در این استان اظهار کرد: در راستای اجرای کنوانسیون پیشگیری از آلودگی‌های دریایی ناشی از کشتی‌ها (کنوانسیون مارپول) و به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست دریایی خلیج‌فارس و دریای عمان، زائدات کشتی‌ها توسط تسهیلات دریافت موجود در بنادر دریافت و بازیافت می‌شود. وی افزود: این اداره کل به‌عنوان مرجع ملی اجرای کنوانسیون مارپول طی نه ماهه سال 97، اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام داده که از جمله آن، دریافت زائدات نفتی کشتی‌ها شامل آب خن موتورخانه به میزان 630 مترمکعب، همچنین لجن نفتی(اسلج) و روغن‌سوخته به میزان یک هزار و 662 مترمکعب بوده است. به گفته عفیفی پور، در راستای اجرای همین کنوانسیون، مراکز دریافت زائدات نفتی در بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه، شهید حقانی و کشتی‌سازی خلیج‌فارس مستقر بوده و آماده دریافت زائدات کشتی‌های متقاضی است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده با بخش خصوصی مقررشده، مرکز پردازش زائدات نفتی در بندر شهید رجایی و جمع‌آوری در تمام بنادر تجاری و نفتی و لنگرگاه‌ها حوزه استحفاظی استان هرمزگان به میزان سرمایه‌گذاری حدود چهارصد میلیارد ریال احداث و راه‌اندازی شود. مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح اقدامات مقابله با آلودگی نفتی در این استان که پایتخت دریایی ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: مرکز اصلی نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی در بندر شهید رجایی فعالیت دارد؛ این مرکز با دارا بودن تجهیزات مقابله با آلودگی شامل بوم مهارهای نفتی، پمپ‌های اسکیمر جمع‌آوری مواد نفتی از سطح دریا، بوم‌های جاذب مواد نفتی، ورقه‌های جاذب مخازن نگهداری مواد نفتی و مواد شیمیایی پراکنده ساز یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در سطح کشور است. عفیفی پور بیان کرد: به‌منظور حفظ آمادگی در سوانح منجر به آلودگی نفتی، سه فروند از یدک‌کش‌های مستقر در بندر شهید رجایی به سیستم پخش مواد شیمیایی پراکنده ساز آلودگی نفتی مجهز شده‌اند. وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته، یک شناور بارج مجهز به تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی ساخته و در بندر شهید رجایی مستقر شده است.



  کد خبر : 6187
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :